I det første forsøg på at anvende de præsenterede web 2.0 værktøjer, skulle eleverne (i historie) lave en række fiktive interviews med aktører i Vietnamkrigen. Jeg havde egentligt planlagt at anvende Audioboo til dette, men aften før droppede jeg planen.
Jeg blev enig med mig selv om, at det umiddelbart kunne virke grænseoverskridene for nogle elever, hvis de skulle udstille deres uvidenhed på nettet. Dette forværes af at man, som jeg opfatter det, fraskriver sig rettighederne til elevernes materiale, hvilket kan give problemer i forhold til evt. eksamensanvendelse af materialet (hvis siden skulle blive lukket)
Jeg valgte derfor istedet at anvende optagefunktionen i skolekom, hvor lydoptagelsen bliver uploadet til elevernes konference´, hvor det kun er klassen der har adgang.
- og det kan man naturligvis gøre, som det falder nemmest og bedst i den enkelte situation.
SvarSletI forhold til det med at udstille elevernes eventuelle uvidenhed på nettet, tror jeg ikke, vi skal være så bekymrede. Det er i hvert tilfælde ikke min erfaring, at de er blufærdige hvad det angår. Og reelt set er det jo heller ikke sådan, at alle og enhver vil vide, at "det er Sofie fra 1.k" som har indtalt den boo...